| Pachet educatia timpurie. Fise de lucru pentru 2-3 ani - Diana Rotaru Ecaterina Vrasmas • grupdzc.ro | 93.15 RON |
| Pachet educatia timpurie. Fise de lucru pentru 2-3 ani - Diana Rotaru, Ecaterina Vrasmas • librariadelfin.ro | 93.15 RON |
Pachetul contine 1. Educatia timpurie - Ecaterina Vrasmas Educatia Timpurie Start Bun in Viata pentru Fiecare Copil Educatia timpurie are doua sensuri esentiale. Primul se refera la inceperea educatiei cat mai devreme iar al doilea la abordarea holistica multidisciplinara si complexa a copilului mic. Aceasta schimba radical practicile traditionale de ingrijire crestere si educare. Fiecare copil merita un start bun in viata. In primii ani dezvoltarea fizica intelectuala si afectiva a copilului este rapida si depinde de conditiile de trai experientele avute si adultii care il ingrijesc. Educatia timpurie nu este doar o pregatire pentru scoala ci si pentru viata in general. Beneficiile educatiei timpurii Dezvoltare rapida si sanatoasa Abordare holistica si multidisciplinara Pregatire pentru viata nu doar pentru scoala Schimbare pozitiva in practici traditionale de crestere si ingrijire PARTEA I FUNDAMENTELE SI ARGUMENTELE POLITICILOR SI PROGRAMELOR DE EDUCATIE TIMPURIE CAPITOLUL I Educatia timpurie sau programe educative pentru copilaria mica I. 1. Educatia timpurie ca domeniu multiplu si nou de studiu si actiune13 I. 2. Educatia timpurie forme si componente14 I. 3. Educatia timpurie in cadrul educatiei pentru toti si a educatiei incluzive14 I. 4. Definitia educatiei timpurii in contextul ingrijirii timpurii pentru dezvoltare18 I. 5. Educatia la varstele mici ca obiectiv al politicilor internationale21 I. 6. Caracteristicile si nevoile de dezvoltare ale copiilor27 I. 7. Stimularea ca specific al dezvoltarii la varstele mici31 I. 8. Tendinte si statistici32 CAPITOLUL II Studii cercetari si programe in domeniul varstelor mici si prescolare II. 1. Cercetarea stiintifica asupra varstelor mici ale copilului si studiile de dezvoltare prenatala psihologia fetusului 39 II. 2. Studii privind importanta copilariei mici asupra scolarizarii si a conditiei sociale44 II. 3. Relatiile sociale in copilaria mica45 II. 4. Studii despre imaginea de sine respectul de sine si increderea in fortele proprii54 II. 5. Studii de nutritie si alimentatie57 II. 6. Studii si orientari privind constructia si eficienta programelor sociale adresate micii copilarii si dezvoltarea teoriei privind educatia timpurie58 II. 7. Studii si politici sociale incluzive privind indicatorii si reperele copilariei68 CAPITOLUL III Repere normative si principii ale programelor pentru educatie timpurie III. 1. Educatia copiilor mici intre tendinte si valori77 III. 2. Modele explicative ale dezvoltarii modelul ecologic si cel al situatiilor de risc79 III. 3. Principiile generale pe care se bazeaza programele de educatie timpurie82 III. 4. Relatia dintre educatia timpurie si educatia prescolara89 III. 5. Dimensiunile unui proiect de program bazat pe inidualizare si abordare timpurie a educatiei91 III. 6. Principiile metodologice propuse in cresa si gradinita in perspectiva educatiei timpurii93 III. 7. Evaluarea programelor de educatiei timpurie97 III. 8. Educatoarea si alti profesionisti in programul de educatie timpurie din gradinita99 CAPITOLUL IV Dezvoltarea copilului dimensiunile proceselor de educatie timpurie in favoarea dezvoltarii IV. 1. Programele creselor si gradinitelor in favoarea dezvoltarii copiilor103 IV. 2. Dezvoltarea copilului mic104 IV. 3. Principiile dezvoltarii copilului105 IV. 4. Modele teoretice de stadii si etape de dezvoltare a copilului107 IV. 5. Dezvoltarea holistica110 IV. 6. Dezvoltarea embrionului pana la nastere110 IV. 7. Momentul nasterii111 IV. 8. Dezvoltarea dupa nastere111 IV. 9. Dezvoltarea in cursul primilor trei ani112 IV. 10. De la 3 la 6 ani113 IV. 11. Situatii de risc pentru dezvoltarea copilului mic114 IV. 12. Aspecte ale dezvoltarii sociale la copilul mic115 IV. 13. Interactiunea cu adultul ca baza a dezvoltarii limbajului119 IV. 14. Alfabetizarea emotionala121 IV. 15. Experienta copilului ca experienta de relatie124 IV. 16. Probe si testecare evalueaza dezvoltarea copilului mic124 IV. 17. Programul Portage125 IV. 18. Repere de dezvoltare in cadrul educatiei timpurii in Romania130 IV. 19. Adaptarea programului educativ din cresa si gradinita pentru dezvoltarea personalitatii 134 IV. 20. Componentele personalitatii un model pentru programele educationale timpurii134 IV. 21. Programul de educatie timpurie ca program adecvat dezvoltarii copilului136 PARTEA A II A ANALIZA SI DEZVOLTAREA PRACTICILOR IN EDUCATIA TIMPURIE CAPITOLUL V Sprijin educational pentru dezvoltare prin cunoastere si inidualizare V. 1. Cunoasterea copilului in cresa si gradinita pentrustimularea dezvoltarii sale holistice142 V. 2. Inidualizarea ca proces de sprijin a dezvoltarii159 Anexa 1167 CAPITOLUL VI Perspective de abordare a jocului in educatia timpurie VI. 1. Importanta jocului la copilul mic si prescolar177 VI. 2. Dimensiunile jocului182 VI. 3. Tipurile de joc in evolutia copilului182 VI. 4. Rolul parintilor in joc185 VI. 5. Primele jocuri sau specificul jocului la copilul mic186 VI.