| Simboluri arhetipale in basme. Calatoria eroului. Opere Complete. Volumul 2 - Marie-Louise von Franz • elefant.ro | 39.64 RON |
| Simboluri arhetipale in basme. Calatoria eroului. Opere Complete 2 - Marie-Louise von Franz • librariadelfin.ro | 59.47 RON |
| Simboluri arhetipale in basme. Calatoria eroului - Opere Complete 2 • librex.ro | 60.00 RON |
| Simboluri arhetipale in basme: Calatoria eroului. Opere Complete Vol.2 • bookzone.ro | 67.40 RON |
| Simboluri arhetipale în basme: Călătoria eroului (Opere complete vol. 2) • libhumanitas.ro | 75.00 RON |
| Simboluri arhetipale in basme: Calatoria eroului. Opere Complete Vol.2 - Marie-Louise von Franz, editura Trei • esteto.ro | 79.29 RON |
| Simboluri arhetipale in basme | Marie-Louise von Franz • carturesti.ro | 80.00 RON |
Daca primul volum al Operelor Complete s-a concentrat asupra a patru figuri arhetipale cu o importanta generala – figura tatalui, Marea Mama, umbra si anima –, in acest al doilea volum este constelat arhetipul „marii calatorii“, care indruma si determina cursul interior al evenimentelor. Marea calatorie este o incercare plina de aventuri de a gasi comoara pretioasa, greu de obtinut. Aceasta din urma este un simbol al Sinelui, iar calatoria si eforturile eroului simbolizeaza procesul dezvoltariiinterioare, al individuarii.Prin analizarea unor basme din multe culturi ale lumii, Marie-Louise von Franz demonstreaza ca basmul isi are radacinile si isi extrage seva din inconstientul colectiv. Astfel, marea calatorie este o metafora pentru intrarea temporara in inconstient,iar prada — comoara recuperata —simbolizeaza noile niveluri ale constiintei care sunt smulse din inconstient. La randul lor, rezistenta pe care Marea Mama o opune eroului si originilor sale umile, precum si eroul care elibereaza anima din ghearele inconstientului se dovedesc a fi arhetipuri universale, prezente in creatiile tuturor popoarelor.Basmul presupune intotdeauna prezenta constiintei umane, fiindca doar atunci este util sa reprezinte ceea ce i se intampla individului care se comporta intr-un fel sau altul si ce rationament este inerentin experienta sa cu lumea magica. Dupa aceea, dezvaluie ca oamenii nu sunt doar jucarii ale acelor puteri inconstiente, ci exista o intentie la baza intrigii, o incercare de indeplinire a destinului individual, o evolutie plina de insemnatate, care, prin suferinta si conflicte dramatice, conduce catre obiectivul final. In cele ce urmeaza, ne vom concentra asupra descoperirii acestui fir narativ semnificativ.“ (Marie-Louise von Franz)Marie-Louise von Franz (1915–1998) a urmat cursurile Universitatii din Zürich, participand in acelasi timp la conferintele sustinute de C.G. Jung la ETH. La mai putin de un deceniu de la intalnirea cu Jung, von Franz si-a luat doctoratul in filologie clasica si a inceput sa-si desfasoare activitatea in domeniul psihanalizei. A devenit analista jungiana si specialista in interpretarea manuscriselor alchimice, numarandu-se printre cei mai importanti discipoli si colaboratori ai lui C.G. Jung. A publicat peste 25 de carti, multe dintre ele dedicate interpretarii basmelor, si a avut un rol important in fondarea Institutului C.G. Jung din Zürich. La Editura Trei, de aceeasi autoare, au mai aparut: Interpretarea basmelor si Opere complete vol. I: Simboluri arhetipale in basme. Profanul si magiculCuprins:Capitolul 1. Cele trei peneCapitolul 2. Calfa de morar si pisicaCapitolul 3. Tritill, Litill si pasarileCapitolul 4. Diavolul cu trei fire de par de aurCapitolul 5. Regele muntelui de aurCapitolul 6. Ivanko prostulCapitolul 7. Fecioara tarCapitolul 8. Padisahul orbCapitolul 9. Baiatul si sarpeleCapitolul 10. Domnita trandafirilorCapitolul 11. Pasarea de aurCapitolul 12. Castelul de aur care plutea in aerCapitolul 13. Lebada rosieCapitolul 14. Povestea lui DjihanishahCapitolul 15. Djulek BatürCapitolul 16. Magicianul PalermoCapitolul 17. Incheierile — semnificatia sfarsitului unui basm.