Vândut de grupdzc.ro
Prin ce se deosebeste o lectie izbutita de o ora nereusita Dar un profesor motivat de un dascal plafonat Dincolo de materia predata sau de calitatea elevilor diferenta provine in primul rand din calitatea relatiilor interpersonale sustine Thomas Gordon creatorul unei celebre metode pentru eficientizarea profesorilor. Plecand de la cazuri concrete autorii ofera instrumentele necesare pentru imbunatatirea aptitudinilor de comunicare si de aplanare a conflictelor iscate in clasa. De peste patru decenii metoda Gordon demonstreaza ca dascalii pot evita mesajele devalorizante ca pot lua decizii care sa-i motiveze pe toti elevii si ca sunt in stare sa treaca peste capcanele autoritarismului si permisivitatii excesive. Thomas Gordon 1918 2002 psiholog american este creatorul unor metode larg raspandite de eficientizare a parintilor profesorilor si liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace si a fondat centrul Gordon Training International GTI . Noel Burch fost trainer la GTI este creatorul modelului in patru pasi de invatare a noilor competente . Cuprins Cum pot profita profesorii din plin de aceasta carteIdeea cartii si cui i se adreseazaNota autorului 1 RELATIA INVATATOR-INVATACEL VERIGA LIPSACe este crucial in relatia profesor-elevAptitudini testate nu abstractii vagiAptitudini care ii ajuta pe elevi sa se dezvolteO alternativa la jocul halei-hop O singura filosofie pentru elevii de toate varstele si de toate felurileCe se poate face in legatura cu omniprezenta problema disciplinaraCum sa rezolvam controversa autoritar-permisiv 2 UN MODEL DE RELATII EFICIENTE PROFESOR-ELEVMituri asteptari si jocul de rolCe inseamna o relatie buna profesor-elev O modalitate de a privi relatia profesor-elevProfesori intoleranti si profesori toleranti o diferenta crucialaGranita mobila din schimbatoarea Fereastra ComportamentalaCum sa intelegem schimbarile interioare ale profesorului Cum sa intelegem diferite sentimente fata de ersii eleviCum sa intelegem intuenta mediului sau a situatieiAjuta la ceva toleranta mimata Cui i se atribuie problema De ce este atat de importanta atributia problemeiDe ce este importanta Zona fara probleme 3 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII AU PROBLEMEDe ce nu reusesc profesorii sa ajute la rezolvarea problemelor elevilorLimbajul de neacceptare cele Douasprezece Obstacole din calea comunicariiDe ce limbajul acceptarii este atat de eficientMetode constructive de a-i ajuta pe elevii cu problemeCe inseamna de fapt comunicareaCum sa invatam sa ascultam activCe este necesar pentru o Ascultare Activa eficienta De ce sa consiliez elevii Sunt doar un profesor Doua tipuri de comunicare verbala si efectele lor asupra elevilor o trecere in revistaCele Douasprezece Obstacole in calea comunicariiCatalizatorii comunicarii 4 MULTIPLELE UTILIZARI ALE ASCULTARII ACTIVECum sa promovezi discutii eficiente centrate pe continutCum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a face fata rezistentei elevuluiCum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a-i ajuta pe elevii dependentiCum se poate profita de grupurile de discutii centrate pe elevCum ajuta Ascultarea Activa in sedintele cu parintiiCe pot realiza sedintele in treiRezumat 5 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII LE CREEAZA PROBLEMECum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilorUnde duc confruntarile ineficienteDe ce sunt ineficiente mesajele-solutieDe ce esueaza mesajele de dominareDe ce esueaza mesajele indirecteMesaje la persoana a II-a versus mesaje la persoana IDe ce sunt deficitare mesajele la persoana a II-aDe ce sunt mai eficiente mesajele la persoana ICum sa formulezi un mesaj la persoana ICum sa schimbi registrul dupa emiterea unui mesaj la persoana IIn ce fel profesorii isi pot crea singuri problemeTrimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscantaCe se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I 6 CUM SA SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASA CA SA PREINTAMPINI PROBLEMELECateva deficiente ale salii de clasa tipiceCum sa abordezi creativ schimbareaO abordare sistematica a mediului salii de clasaCum sa imbogatim mediulCum sa saracim mediulCum sa limitam mediulCum sa largim cadrele mediuluiCum sa reorganizam mediulCum sa simplificam mediulCum sa sistematizam mediulCum sa planificamCum sa imbunatatim calitatea timpului petrecut in clasaImensul potential al Zonei de Predare Invatare 7 CONFLICTUL IN CLASAIn ce consta conflictul Care este cauza reala a conflictelor Cum rezolva de obicei profesorii conflicteleCele doua tipuri de abordari castig -pierdere Metoda I si Metoda IIAutoritatea in sala de cursLimitarile considerabile ale puterii in sala de cursMecanismele adaptative pe care le folosesc eleviiDe ce sa nu folosim Metoda II Cum il afecteaza puterea pe cel care castigaCum sunt justificate puterea si autoritatea 8 REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA AVANTAJULUI RECIPROC Metoda III rezolvarea conflictelor pe baza principiului avantajului re
Preț:
Vânzător: Grupdzc.ro
Brand: Trei